Proiectul „Școli transparente – comunități prospere”

Proiectul „Școli transparente – comunități prospere”

267
DISTRIBUIȚI

Fundația Mircea Eliade a fost instruită cum să aplice corect practicile de bună guvernare și transparență în procesul de colectare a plăților în folosul școlii

Cursul de instruire a urmărit sporirea cunoștințelor și familiarizarea părinților, managerilor școlari și a profesorilor, cu practicile de bună guvernare și transparență în procesul de conlucrare dintre Asociațiile de Părinți cu instituțiile de învățământ.

La baza instruirii au stat două documente elaborate în cadrul proiectului: Ghidul pentru Asociațiile de Părinți și Metodologia de Evaluare a instituțiilor de învățămînt privind colaborarea cu asociațiile obștești ale părinților.

„Trainingul și instruirea de astăzi au avut drept scop evaluarea practicilor pe care cele 10 școli implicate în proiect le au în colaborarea cu Asociațiile de Părinți. La fel, noi le-am vorbit celor prezenți în sală despre noi metode și instrumente de raportare și consultare a părinților și a elevilor, astfel ca aceștia să se implice mai activ în viața școlii și în luarea deciziilor care îi privesc. Prin intermediul acestui eveniment, noi ne-am propus să oferim claritate atît administrației școlare, cît și Asociațiilor de Părinți în procesul lor de conlucrarea”, a declarat Ionela Costachi, manager proiect.

Ghidul pentru Asociațiile de Părinți și Metodologia de Evaluare includ aspecte administrative, șabloane de raportare pentru părinți; de chestionare; de discuții în grup; de interviuri, care ajută la consultarea părinților și elevilor cu privire la administrarea plăților în folosul școlii. Totodată, ghidul include aspecte despre conflictul de interese, aplicarea Codului de etică și metode de mobilizare în viața comunității școlare a părinților. Cursul este desfășurat în cadrul proiectului „Școli transparente – comunități prospere”, implementat de CAER. În calitate de formatori au fost invitați experți în educație și practicieni în domeniul învățământului.

Informația primită în timpul trainingului este utilă în organizarea ideilor și a planului de activitate pe care urmează să îl implementez pentru obținerea unei activități de succes a Asociației de Părinți, care să fie concentrată pe dezvoltarea nu doar materială, dar și spirituală a elevilor și a cadrului profesoral”, a spus Elena Gafton, președintele Fundației , liceul „Mircea Eliade”.

La sfârșitul instruirii, toți membrii participanți la curs au primit certificate de participare și plăcuțe care ulterior vor fi amplasate pe clădirea școlii. Prin acestea se dorește informare societății că această școala respectivă are un buget transparent și se implică în procesul de consultare a elevilor.

Proiectul „Școli transparente – comunități prospere” este implementat de Centrul de Analiză și Evaluare a Reformelor (CAER), cu sprijinul Ambasadei Britanice la Chișinău.

CAER este o organizație non-guvernamentală, care lucrează în domeniul educației și dezvoltării societății civile.